John Kirk explains on TechPinions why the church of market share is a deeply flawed argument. Yes, more market share means the product is more visible, it means there are more consumers of said product but unless it’s viewed in relation to revenue and profits, it’s never going to make sense (or cents). Business wise, it’s necessary for companies to look at the health and efficiency of a business in terms of how much return it earns per output. If a group of companies only earn a small fraction of the profit generated by the entire industry, dwarfed by the profit of just one other company within that industry, they need to conduct a serious evaluation of their strategies.
[DS Notes] Market Share Alone is Never a Good Indicator of Business
Latest from Blog
Samsung Galaxy S25 Series Resmi Dirilis, Ini Spesifikasi Utamanya
Acara Galaxy Unpacked 2025 telah selesai digelar dan Samsung resmi memperkenalkan lini smartphone flagship terbarunya dari seri Galaxy S. Di antaranya adalah
Apakah iPhone Plus akan Digantikan oleh iPhone Air? Ini Rangkuman Rumornya
Apple memiliki lini MacBook Air di kategori laptop, serta iPad Air di lini tabletnya. Keduanya dikenal karena desain yang ringan, ramping, dan
Fujifilm Umumkan Instax Wide Evo, Kamera Instan Hybrid dengan Film Instax Wide
Masih ingat dengan Instax Mini Evo? Kamera instan hybrid yang pertama kali dirilis pada tahun 2021 ini menawarkan pengalaman fotografi yang unik
Seagate Hadirkan Hard Drive 36TB, Revolusi Penyimpanan Data untuk Era AI
Di tengah pesatnya perkembangan teknologi artificial intelligence (AI) dan cloud, kebutuhan akan penyimpanan data berkapasitas besar semakin meningkat. Menjawab tantangan tersebut, Seagate