We discussed a bit about music licensing fees on Monday specifically when it comes to digital playback. As it happens, the Wall Street Journal revealed the licensing structure that Apple has to pay for songs played through iTunes Radio and to nobody’s surprise, it’s not entirely straightforward. Apple pays US$0.13 per song played plus 15% of net advertising revenue on year one and it goes up to $0.14 and 19% on year two, but there are other qualifiers that will alter the final figures such as not having to pay royalty fees when the played songs are already in the person’s library or when it’s a promoted track, or when the song gets skipped before it reaches 20 seconds. But then Apple is only allowed to skip royalties for two songs per person per hour. Got that? Don’t forget, iTunes Radio is also designed to get people to buy more songs from iTunes.
[DS Notes] How Much Is Apple Paying Music Labels for iTunes Radio?
Latest from Blog
Manfaatkan Generative Edit dan Auto Trim di Galaxy S25 FE untuk Konten Digital
Di era di mana kreasi konten visual menjadi bahasa utama ekspresi diri Gen Z, proses penyuntingan yang rumit seringkali menjadi penghalang. Menjawab
Didukung Baterai 12.000 mAh, Redmi Pad 2 Pro Siap Dijual untuk Pasar Indonesia
Di saat layar smartphone terasa terlalu kecil untuk multitasking produktif dan layar laptop terlalu kaku untuk hiburan santai, segmen tablet berlayar besar
Produktif Versi Kamu: Duduk Manis atau Mobile, Semua Bisa dengan Galaxy Tab S11 Series
Tablet dulu sering dianggap sebagai perangkat yang tanggung, tidak sepraktis smartphone dan tidak sekuat laptop. Namun, dalam beberapa tahun terakhir, tablet telah
Lebih dari Sekadar Handheld: Lenovo Legion Go 2 Hadir di Indonesia dengan Ekosistem Aksesori Pendukung
Di tengah meningkatnya permintaan akan gaming performa tinggi dalam format portabel, Lenovo tidak hanya menghadirkan perangkat generasi baru, tetapi juga membangun ekosistem
Lebih dari Sekadar Kamera: OPPO Find X9 Hadirkan AI Editor dan Performa Tinggi
Sebuah smartphone flagship modern tidak hanya dinilai dari kameranya, tetapi juga kemampuannya menangani alur kerja kreatif secara menyeluruh—mulai dari perekaman, penyuntingan di