We discussed a bit about music licensing fees on Monday specifically when it comes to digital playback. As it happens, the Wall Street Journal revealed the licensing structure that Apple has to pay for songs played through iTunes Radio and to nobody’s surprise, it’s not entirely straightforward. Apple pays US$0.13 per song played plus 15% of net advertising revenue on year one and it goes up to $0.14 and 19% on year two, but there are other qualifiers that will alter the final figures such as not having to pay royalty fees when the played songs are already in the person’s library or when it’s a promoted track, or when the song gets skipped before it reaches 20 seconds. But then Apple is only allowed to skip royalties for two songs per person per hour. Got that? Don’t forget, iTunes Radio is also designed to get people to buy more songs from iTunes.
[DS Notes] How Much Is Apple Paying Music Labels for iTunes Radio?
Latest from Blog
Tren AI Tumbuh Pesat, Pakar Ingatkan Risiko Keamanan Data di Indonesia Gadget Award 2025
Gelaran Indonesia Gadget Award 2025 (IGA 2025) yang berlangsung di Jakarta (13/11/2025) tidak hanya menjadi ajang perayaan inovasi perangkat keras , tetapi
nfinix Rilis Laptop XBOOK B14 dengan Prosesor AMD Ryzen, Harga Mulai Rp6,5 Jutaan
Bobot yang ringan seringkali dianggap berbanding terbalik dengan ketahanan. Namun, Infinix berupaya mematahkan asumsi tersebut dengan meluncurkan Infinix XBOOK B14, sebuah laptop
Lebih dari Sekadar Hiburan: Samsung Posisikan Galaxy Tab A11 sebagai Alat Bantu Belajar Keluarga
Samsung menghadirkan Galaxy Tab A11 sebagai solusi serbaguna yang dirancang untuk menyeimbangkan antara edukasi, hiburan, dan produktivitas harian. Dengan harga mulai dari
Main Game Lebih Praktis dan Mudah: Ini Cara Memanfaatkan Gemini AI di Galaxy Z Fold7
Bagi seorang gamer, smartphone flagship seperti Galaxy Z Fold7 adalah sebuah impian. Layar utamanya yang lega memberikan pengalaman visual yang imersif. Pengalaman
Philips Rilis Koleksi Retro Range di Indonesia, Awali dengan Headphone “The Ringo”
Konsep headphone portabel yang kita nikmati saat ini berawal dari sebuah desain ikonik di era 1980-an. Kini, desain yang menjadi inspirasi tersebut