Hamish McKenzie over at Pando Daily has published an extensive story on the history of Facebook Platform and how it failed to meet its expectations and potentials through a series of inconsistent changes implemented by Zuckerberg. While initially Facebook Platform, which was launched in 2007, was set to be an ecosystem of applications and services that leverage the power and reach of the Facebook newsfeed, Zuckerberg eventually felt threatened by these third party apps and made changes over the years which prevented them from competing with Facebook’s own applications. In the end, Facebook as a company pales in comparison to Apple’s mobile application ecosystem which is worth multiple times the value of Facebook.
[DS Notes] How Facebook Platform Became How It Is Today
Latest from Blog

Samsung Tech Institute: Program 12 Tahun yang Telah Melatih 18.161 Siswa SMK Indonesia
Samsung Tech Institute (STI) memasuki tahun ke-12 sebagai program pemberdayaan pendidikan vokasi yang telah menjangkau 67 SMK di Indonesia dengan total 18.161

Rangkaian TV dan home audio BRAVIA 2025, Cinema is Coming Home
Sony Indonesia memperkenalkan lineup BRAVIA 2025 yang mengintegrasikan televisi dan sistem audio dalam satu ekosistem home cinema komprehensif. Dengan tagline Cinema is

Fitur Glare Free Baru di Samsung Neo QLED 8K Siap Mengurangi Pantulan Cahaya
Samsung Electronics Indonesia kembali menegaskan posisinya sebagai pionir inovasi layar dengan menghadirkan fitur Glare Free pada jajaran Samsung TV. Sebelumnya dihadirkan pada

Xiaomi Luncurkan Mijia Mesin Cuci Pintar 2-in-1 dengan Kapasitas 10,5kg dan Fitur AI
Xiaomi Indonesia menghadirkan Mijia Front Load Washer Dryer 10,5kg sebagai solusi pencucian 2-in-1 yang menggabungkan fungsi washing dan drying dalam satu unit.

TWS Baru Samsung Ini Dijual Rp799.000 Saja
Samsung Electronics Indonesia memperkenalkan Galaxy Buds Core sebagai True Wireless Stereo (TWS) dengan fitur Active Noise Canceling (ANC) dan Intuitive Touch Control.